Če ste oglaševalec ali oboževalec »Mad Men«, se morda sprašujete, kako je delati v oglaševalski agenciji. Da bi izvedeli, smo obiskali podjetje Miklavčič Marketing d.o.o., ene največjih in najbolj uveljavljenih oglaševalskih agencij pri nas.
Evo, kako je v resnici delati v oglaševalski agenciji.
Je delo v oglaševalski agenciji zabavna in glamurozna izkušnja?
Po njihovem mnenju je v predstavitvi industrije »Mad Men« zagotovo nekaj resnice. »Rekel bi, da je socializacija precej točna. Vsi se ves čas družijo in zagotovo je ustvarjalno, zabavno vzdušje, kot je v predstavi,« pravi. Ta vzdušje pomaga ekipi, da se zbere, da razmišlja in razvije inovativne kampanje za svoje stranke. Za veliko agencijo, to pomeni delo na kampanjah za stranke vseh velikosti, vključno s korporacijami, zagonskimi podjetji in vsem vmes.
Koliko časa traja, da gre kampanja od začetka do izvedbe?
Ker je vsaka oglaševalska akcija drugačna, je pomembno razlikovati vrsto oglaševalske akcije, ki jo želite ustvariti, preden lahko določite časovnico za izvedbo. Pojasnjujejo, da »kampanja blagovne znamke (ki je povezana s tem, za kaj se blagovna znamka zavzema) lahko traja šest mesecev od začetka do konca.« To vključuje vse, od vzpostavitve videza in občutka blagovne znamke do ustvarjanja oglasov, namenjenih povečanju prisotnosti blagovne znamke. Proizvodne in družbene kampanje pa se razvijajo hitreje. »Kampanja za izdelek, ki je osredotočena na nekaj posebnega, kar blagovna znamka prodaja, lahko traja tri do štiri mesece, da se začne, družbene kampanje pa lahko trajajo od enega tedna do treh tednov,« pravijo.
Kako ekipa razmišlja o novih kampanjah?
Brainstorming je eden ključnih delov oglaševanja in iskanje načinov, kako to narediti učinkovito, je zelo pomembno. Po njihovih besedah je veliko tega, zaradi česar je brainstorming tako zabaven proces, postavitev same pisarne. »Po večini sten in večini sejnih sob imamo bele table in plutovine. Če pride navdih, začnemo kar zapisovati ideje,« razlaga. Zaradi tega je proces skupen in zagotavlja, da lahko strategi blagovnih znamk in vodje računov delajo z idejami in predstavitvami kot ekipa ter za vsako stranko najdejo najboljšo možno rešitev.
Kako uravnotežite delo na več računih hkrati?
Eden od izzivov dela za oglaševalsko agencijo je uravnoteženje več računov hkrati in hkrati zagotoviti, da je višje vodstvo zadovoljno z rezultati. »Večina ljudi dela za dve do tri blagovne znamke, odvisno od velikosti,« pojasnjuje. Zagotavljanje uspešnih kampanj pomeni poslušanje, kaj stranka potrebuje, in možnost, da ji ponudimo rešitve, ki jim bodo pomagale, da po svojih najboljših močeh nastopijo s potrošniki. Čeprav se to morda sliši zahtevno, poudarja, da je bila to odlična učna izkušnja in tista, ki ji je pomagala, da se je zelo hitro naučila oglaševalske industrije.
Delo v oglaševalski agenciji zagotovo prinaša nekaj glamuroznih prednosti, vendar je tudi odličen kraj za razvoj novih veščin in zanimive izzive. Če menite, da bi bila zaposlitev v oglaševalski agenciji prava za vas, se prepričajte, da jo preizkusite tako, da se prijavite za plačana in neplačana pripravništva na tem področju. Te vloge vam bodo dale praktične izkušnje, ki jih potrebujete za prvo zaposlitev na začetni ravni, in vam bodo pomagale ugotoviti, ali je oglaševalsko delo za vas primerno. In kdo ve? Morda boste le dobili službo v odlični agenciji..